marți, 8 iunie 2010

Ana-Maria

I-am promis Anei-Maria că o să scriu azi ceva despre/pentru ea. De LA MULŢI ANI!:)

Sunt multe amintiri: de când era elevă în clasa a XI-a (în 1997), din tabăra de la mare, de la bac, de la Cluj, din primii ani de facultate, de la absolvirea cu petrecerea de rigoare, de la Sovata cu Daciana, de la nunta ei, copilul, vizitele la cimitir la fostul ei diriginte, întâlnirea de 10 ani...plăcintele mamei ei!

Aşadar, Ana-Maria, ce să detaliez? Poate ar merita momentul bacului, când ai ţinut neapărat să vin cu tine la proba orală, ai plecat cu emotii uriaşe din cabinetul meu şi te-ai întors cu un 10 şi cu o farfurie mare de cireşe pe care comisia ţi-a oferit-o, pt ca a observat că priveai insistent spre fructele sezonului!

Au trecut ceva ani şi, de ziua ta, fragmente din Pacea cu zmeii, pentru a recrea atmosfera aceea...:)

Făt-Frumos: Nu vrei să-ţi aduc eu salată din Grădina Ursului?
Ileana: Nu, mulţumesc! Mai bine iau de la aprozar. De ce să furi salată din grădina altuia? Fie şi a ursului. Ursul a pus-o, ursul s-o mănânce!

Făt-Frumos: Dansează, dansează, frate! Europa e cu ochii pe noi. Să vadă Europa cum respectăm noi drepturile zmeilor...
Zmeul Zmeilor: Ai dreptate. E mult mai plăcut să dansăm, decât să ne luptăm...

Făt-Frumos: E adevărat, am cam îmbătrânit... Oare m-am urâţit?
Calul: Dumneata, stăpâne, oricât te-ai urâţi, tot Făt-Frumos rămâi. Aşa eşti trecut în actul de naştere...

Făt-Frumos: Adică, ce încălcare vezi tu, măi Zmeule? Ordinea e cea alfabetică. "Făt-Frumos şi Zmeul Zmeilor". Făt-Frumos se scrie cu F, care e literă de frunte, spre deosebire de Z, de la Zmeu, care este coada şi ruşinea alfabetului!
Zmeul Zmeilor: Să-ţi fie ruşine! Acesta este un alfabet discriminatoriu. La noi, pe tărâmul celălalt, alfabetul începe cu Z...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...