marți, 10 mai 2011

Slalom

Zile pline, nopţi scurte. Da, în principiu aglomerarea se datorează sesiunii deosebit de apăsătoare (că numai bugete de instituţii nu credeam că mai trebuie să fac!). În fine, n-o să mă plâng acum, la final, şi nici n-o să mai insist, decât în măsura în care se leagă şi de altceva…cum ar fi experienţa Zumba. Aşadar:


Ca să intru cum trebuie în sesiune, m-am hotărât să merg seara la o sala. La oricare, numai să fie seara şi să îmi amintesc de vremurile în care puteam să ies din casă şi după 8, evident cu Adi. Am fost avertizată care-i treaba cu Zumba, că dansurile trebuie să le „prinzi” din mers, că nimeni nu stă să numere şi te dor şoldurile de te ia naiba. Am mers, am riscat şi am evitat să mă uit prea mult în oglindă. Am crezut cu tărie că participarea mea la oră va trece neobservată şi, aşa şi era dacă….nu apăreau Mirunele din clasa a V-a de germană, minunate şi pregătite să zumbăiască în voie, fără să aibă habar că profa lor de română se luptă şi ea pentru acelaşi sincron. Of, greu a mai fost! Mai ales a doua zi! :D


Două reîntoarceri, două regăsiri, două surprize deosebit de plăcute din partea unor foste eleve, din generaţii diferite, cu rezidenţe diferite. Despre Ioana am mai scris. Ea intră în şcoală, în clasă şi mă priveşte cu atenţie să-mi vadă reacţia. (Toate astea după ce m-a asigurat că, până în iulie, Germania e casa ei). Apoi cafeaua de rigoare şi noutăţi, şi amintiri. Facem ce facem şi iar ajungem la Colibiţa…lucru straniu, destine pe care o întâlnire le schimbă, unindu-le pentru totdeauna. Cândva, voi vedea şi eu „Oraşul condimentelor”. ( Uite că au ieşit câteva rânduri!)

Când pleci din şcoală, nu ştii ce laşi în urmă. Când te întorci, nu prea ştii la ce să te aştepţi. Am primit un mail care m-a făcut să fiu mândră că am fost profa de română a unei supra-realiste. Şi, nu ştiu exact de ce, Londra mi s-a părut foarte foarte aproape. Despre percepţia pe care o are asupra despărţirii de liceu o să scriu separat (că mi-a dat voie să o citez).


N-am mai scris iar o vreme. Tot o nuntă şi un examen am fost. Se aglomerează toate şi nu ştiu cum să fiu în două locuri deodată. Sper să iasă bine spectacolul şi să-mi termin dizertaţia. Să fac cumva să apară cartea nouă până la sfârşitul lui mai şi, zău, că mă apuc iar de ficţiune, numai să vină vacanţa aia odată!

Desigur: D. Printre alte chestii, mai puţin pământeşti, îmi fac timp de D. (şi el de mine). Are revelaţii cum că îi pare rău că a tot amânat şi el şi mă întreabă de unde ştiu eu atâtea. Îi arăt o carte şi sper că nu m-a crezut că acolo am găsit eu toate răspunsurile.

7 comentarii:

  1. -Azi: ora de romana

    -Eu si Oana in banca noastra .

    -Se vorbea despre Patul lui Procust,spun bine ca "se vorbea" ca nu eram prea atente.

    -Profesoara intreaba,cine este acest D din viata doamnei T?

    -Oana imi sopteste.." n-o fi oare acelasi D ,despre care vorbeste si doamna profesoara Malutan?"



    Am citit bine,hm?Nou roman?Abia astept!
    *Pentru faptul ca nu am mai dat pe aici nu inseamna ca am uitat ci poate ca sunt mai prezenta ca niciodata:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu mă îndoiam că ai mai putea absenta...:)


    Nu-i acelaşi, normal, dar legături se pot face între oricine şi orice.

    Nu e roman şi, din păcate, nici nu ţine de ficţiune. Mai încerc la vară...

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine,eram constiente amandoua ca nu e acelasi,dar era curios cum am facut repede legaturile:))

    RăspundețiȘtergere
  4. De s-ar putea trece direct la ficţiune! Că mi s-a făcut dor să citesc o carte scrisă de dumneavoastră, când am văzut, azi, pe un raft al bibliotecii (pusă la vedere), "Cucta". Evident că nu m-am putut abţine şi am răsfoit-o puţin, sperând să găsesc timp să fac acelaşi lucru cu cealaltă carte... că e mai aproape de mine şi asemănătoare cu prima citită, nu? :)

    Se pare că lumile (cea reală şi cea ficţională) sunt pline de D! Dar ăsta de aici e unic şi, cred eu, cel care stârneşte cele mai multe curiozităţi (cu siguranţă mai multe decât cel al lui T., dacă el are capacitatea de a atrage atenţia, iar celălalt nu).

    P.S. Vreau poze de la nuntă! Am apelat direct la mireasă , dar e mai greu când, deocamdată, se găsesc doar în format electronic şi ea e proaspăt-căsătorită, astfel încât nu am cerut lucruri complicate, cum ar fi e-mailuri.

    RăspundețiȘtergere
  5. Manu: înţeleg. Şi eu aş fi făcut la fel. Am pus D. la început fără să conştientizez că e plină literatura română şi universală de "iniţiale". Sfatul meu este sa fiti atente la camil petrescu. Chiar merita! :)

    Ale:Nu sunt chiar pline...e şi el acolo!T. este femeie, chiar dacă tot personaj.

    Poze iti arat maine pe aparat. Nu le-am descarcat inca.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulţumesc, din nou, pentru poze! (Dacă am făcut-o oral, o fac şi în scris - sper eu că mai bine.)

    RăspundețiȘtergere
  7. REFORMULEZ :D :

    Multumesc, din nou, pentru poze! (Daca v-am spus la scoala, o fac si aici, in scris.)

    RăspundețiȘtergere

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...