vineri, 28 mai 2010

Decalog

În seara asta am pregatit un discurs şi am probat haine: mâine, adică azi, e întâlnirea de 10 ani a promoţiei 2000 ( ce şansă!) şi trebuie să ţin eu ora de diriginţie la clasa de chimie-biologie. Se pare că fosta lor dirigintă, profă de chimie, are reacţii...adverse!

De mult aşteptam un moment ca ăsta! Dar destinul a făcut să ajung numai până în clasa a X-a cu dirigenţia, aşa că n-o să mă întâlnesc foarte des cu asemenea situaţii. În fine, în discurs am mers pe ideea de destin şi aşa am ajuns la Octavian Paler, pe care l-am parafrazat. Astfel,din "Pentru mine, România nu e doar o ţara. E un destin", am ajuns la: " Pentru noi, Rebreanu nu e doar un liceu, e un destin." Sper că va fi ok.

Îmi place Paler şi nu e un secret. M-am bucurat că Andrei a citit la radio textul pe care l-am lecturat la ei în clasă, pe când erau boboci. Îmi amintesc că m-am bucurat şi când mi l-a cerut atunci să-l xeroxeze. E un lucru bun.

Am dat de un decalog, parcă din Viaţa pe un peron. Despre aşteptare, despre speranţă, singurătate, credinţă, făgăduinţă,supravieţuire.


Decalog

Prima poruncă: Să aştepţi oricât.
A doua poruncă: Să aştepţi orice.
A treia poruncă: Să nu-ţi aminteşti, în schimb, orice. Nu sunt bune decât amintirile care te ajută să trăieşti în prezent.
A patra poruncă: Să nu numeri zilele.
A cincea poruncă: Să nu uiţi că orice aşteptare e provizorie, chiar dacă durează toată viaţa.
A şasea poruncă: Repetă că nu există pustiu. Există doar incapacitatea noastră de a umple golul în care trăim.
A şaptea poruncă: Nu pune în aceeaşi oală şi rugăciunea şi pe Dumnezeu. Rugăciunea este uneori o formă de a spera a celui ce nu îndrăzneşte să spere singur.
A opta poruncă: Dacă gândul ăsta te ajută, nu evita să recunoşti că speri neavând altceva mai bun de făcut sau chiar pentru a te feri de urmările faptului că nu faci nimic.
A noua poruncă: Binecuvântează ocazia de a-ţi aparţine în întregime. Singurătatea e o târfă care nu te învinuieşte că eşti egoist.
A zecea poruncă: Aminteşte-ţi că paradisul a fost, aproape sigur, într-o grotă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...