joi, 24 martie 2011

Suflet lichid


High way fidelity
al lui Florin Iaru, dacă tot lupt zilele astea cu postmodernismul pe două fronturi, dintre care unul e scena, altul e bacul...Poate aici e mai uşor de găsit intertextul şi registrul grav/ludic, cotidianul şi frapantul...


- Ce faci aici, Albă ca Zăpada?
- Trotuarul fac, lupule, numai trotuarul.
- De ce şi pentru cine, puicuţo?
- Pentru nimeni - a răspuns fetiţa cu chibrituri -
pentru nimeni şi pentru bunica.
- Drăgălaşo, nu ţi-e frică aici, la marginea lumii?
- Ai tu ceva, lupule, ceva care să-mi crească
alcoolemia, combustia internă, bucuria?
- Are lupul, gagico, are în sticluţă
un suflet lichid de bunicuţă!
Ia întinde-ţi botu încoa,
căţea!
- Dă-mi mai bine să beau în singurătate
şi du-te departe, sărmană bestie,
umbră de trestie!
- Dar de ce singură, tîrîtură?
Ia dă-i tu lu neica gură! mai spunse lupul
şi se rostogoli - biliard împuşcat
pe asfaltul rece senin şi curat
de la picioarele înalte ale bestiei
care tocmai tranşase
această afinitate colectivă.

7 comentarii:

  1. Respect pentru tot ceea ce faceti.

    RăspundețiȘtergere
  2. E bine sa va exteriorizati sentimentele si trairile intr-un asemenea mod..imi place felul dumneavoastra de a fi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu ştiu cine eşti, dar sigur nu vrei un 10? ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu-s vanator de note.Plus ca nu imi sunteti profesoara.Doar va admir expunerile pe care le faceti pe blog.atata tot:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu trebuie să fii profesorul cuiva ca să-i poţi da note: până la urmă, evaluăm şi suntem evaluaţi în fiecare clipă de cei din jurul nostru, aşa, neoficial:)

    Mă bucur că-ţi place, puţini recunosc asta scriind...Pentru onestitatea ta te admir la rândul meu: pe tine şi pe cei de la care ai învăţat să fii aşa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Intr-adevar .fiecare zi din viata unui om poate fi comparata cu o zi a unui scolar.la sfarsitul zilei tragem linia - ne atribuim sau primim nota.
    In fond ..nota nu reflecta totdeauna cunoasterea:)

    RăspundețiȘtergere

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...