joi, 19 aprilie 2012

Samurai Song

Îmi place Robert Pinsky, poate tocmai pentru că nu l-am descoperit din întâmplare. L-am căutat printre poeţii americani (despre care ştiu/ştim prea puţin) şi întâlnirea s-a lăsat cu dragoste la prima vedere :) La traducere m-a ajutat Claudiu, însă tot mai bine sună varianta originală, cum se întâmplă mereu...


Am vreun prieten samurai? Dacă nu, pot să-l fac din tăcere...


When I had no roof I made
Audacity my roof. When I had
No supper my eyes dined.

When I had no eyes I listened.
When I had no ears I thought.
When I had no thought I waited.

When I had no father I made
Care my father. When I had 
No mother I embraced order.

When I had no friend I made
Quiet my friend. When I had no 
Enemy I opposed my body.

When I had no temple I made 
My voice my temple. I have
No priest, my tongue is my choir.

When I have no means fortune
Is my means. When I have 
Nothing, death will be my fortune.

Need is my tactic, detachment 
Is my strategy. When I had 
No lover I courted my sleep.



2 comentarii:

  1. Na ca am luat o pauza comunicationala si te-am gasit cu doua bloguri.Eu nu comentez dincolo ca am vazut ca e un anumit stil care sigur te-ar deranja - gen laude si bune urari dar atsa nu inseamna ca nu-mi place. Tot nu mi-am facut cont desi am promis. Acuma la poezia asta as vrea si traducerea ca ma omoara curiozitatea mai ales de talentul lui Claudiu...miss U.

    I.na-na-na

    RăspundețiȘtergere
  2. Fiecare face cum crede, cum poate, cum il lasa sufletul/interesele. Bine-ai revenit, sper ca ti-a trecut supararea pe el, internetul :)
    Claudiu zice asa:


    "Când nu am avut acoperiş, am făcut
    din îndrăzneală acoperişul meu. Când
    n-am avut ce mânca, ochii mei au cinat.

    Când nu am avut ochi, am ascultat.
    Când nu am avut urechi, am gândit.
    Când nu am avut gânduri, am aşteptat.

    Când n-am avut tată, am făcut din
    grijă tatăl meu. Când n-am avut mamă,
    am îmbrăţişat ordinea.

    Când nu am avut prieteni, mi-am făcut
    din tăcere un prieten. Când n-am avut
    duşmani, m-am împotrivit trupului meu.

    Când nu am avut templu, mi-am făcut
    din voce un templu. Nu am niciun preot,
    limba e corul meu.

    Când nu am din ce trăi, trăiesc
    din noroc. Când nu voi mai avea nimic,
    moartea va fi averea mea.

    Nevoia este tactica mea şi unica strategie
    e detaşarea. Când nu am avut parte
    de dragoste, mi-am curtat somnul."

    RăspundețiȘtergere

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...