duminică, 21 noiembrie 2010

Chestionar

Chesionarul a fost aplicat unui număr de 60 de elevi din CNLR, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 19 ani, 41 de fete, 19 băieţi. Deşi eşantionul nu e reprezentativ, merită, cred, reţinute câteva aspecte.

La întrebarea 1: Ce părere ai? Şcoala / liceul în care înveţi este un loc în care:

  1. îţi face plăcere să mergi
  2. îţi faci prieteni
  3. te plictiseşti
  4. te simţi exclus, singur/singura
  5. nu vrei să mergi,

29 dintre subiecţi au răspuns că le face plăcere să meargă la şcoală şi 26 că şcoala este locul unde îşi fac prieteni. Niciun subiect nu se consideră exclus, nu se simte singur la şcoală.

Răspunzând la întrebarea 2, ce vizează disciplina în şcolile din România, 47 dintre elevii chestionaţi apreciază că este nevoie de mai multă disciplină.

La întrebarea 3 (Care sunt principalele trei probleme ale şcolii în care înveţi? Încercuieste maxim trei răspunsuri. ), elevii chestionaţi au stabilit drept principale probleme ale şcolii unde învaţă:

  • Materii inutile (34 de raspunsuri)
  • Orar încărcat(26 de răspunsuri)
  • Modul de predare (15 răspunsuri)
  • Comportamentul unor elevi (14 răspunsuri)
  • Fumatul în şcoală (11 răspunsuri)

Securitatea, uniforma, accesul la internet nu sunt considerate probleme ale şcolii.

Întrebarea 4 viza lucrurile bune din şcoala noastra. Astfel, 25 de respondenţi aleg ca cel mai bun lucru din CNLR pregătirea profesorilor, 22 sunt convinşi că învaţă lucruri noi, iar 18 sunt conştienţi că învaţă într-o şcoală bună. Niciun elev nu apreciază modul de predare, respectiv relaţia prof-elev din şcoala noastră. De asemenea, răspunsurile semnalează lipsa unei biblioteci funcţionale.

Întrebarea 5 este următoarea: 5. În şcoala ta, elevii care primesc meditaţii particulare de la profesorii care le predau la clasă obţin note mai mari la disciplinele pentru care sunt meditaţi?

  1. da, obtin note mai mari
  2. nu, nu obtin note mai mari
  3. nu stiu
  4. alte raspunsuri

4o de elevi au încercuit varianta a, unii completând disciplina unde consideră că se întâlneşte această situaţie şi modalităţile prin care profesorul favorizează elevii, pentru ca aceşti să obţină note mai bune(limba engleză).

Pe lângă însuşirea cunoştinţelor pe care le transmit profesorii, elevii apreciază că ei ar trebui să mai înveţe la şcoală :

  • să fie uniţi( 33 r)
  • să aibă iniţiativă (27r)
  • să fie respectuoşi cu alţi oameni (24)

Ei nu consideră că este important să înveţe să fie credincioşi, familişti şi toleranţi (niciun răspuns)

Cel mai tare m-au surprins răspunsurile legate de nefuncţionalitatea comunicării prof-elev şi faptul că un nr atat de mare de elevi se simt nedreptăţiţi faţă de colegii care iau meditaţii de la profesorul de la clasă. Rămâne să comparăm rezultatele acestui chestionar cu rezultatele urmatoarei cercetari:

Calitatea educaţiei din învăţământul preuniversitar. Studiu realizat în rândul populaţiei de elevi din învăţământul preuniversitar (clasele VII –XII), decembrie 2007, Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, Metro Media Transilvania,

http://www.publicinfo.ro/library/sc/studiu_elevi.pdf

Mulţumiri elevilor care au centralizat rezultatele: Valentina, Ale. T, Alexandra C, Cristina din IX H şi lui Cristi Hedeş din X B pentru realizarea graficelor şi nu numai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...