sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Artefact

Închei azi discuţia despre D., privit atât ca imagine (personaj), cât şi ca model (persoană). Artefact sau nu, a reuşit să ridice nişte probleme, cel puţin celor preocupaţi de raportul realitate-ficţiune, de multe ori subunitar, dar cel puţin câteodată supraunitar (da, viaţa bate filmul, viaţa bate…blogul!)

Orice jurnal, fie el şi virtual, transformă persoana în personaj. Nu ai cum să scrii despre tine, ca persoana, pentru că, de fiecare dată, te recreezi, în funcţie de intenţie, de stare, de circumstanţe. Spunea Noica, despre femei, că ele nu pot fi narcisiste, pentru că, de fiecare dată când se oglindesc, se văd cu ochii altcuiva. Suntem, aşadar, aici, fiinţe de pixeli, parafrazându-l pe Roland Barthes şi lăsând hârtia în starea ei de celuloză ;) Dar suntem „sfârtecaţi” de noi înşine, de ceilalţi, de nopţi nedormite, de socotit şi numărat, de planuri şi, vai, de aşteptări mici, mari, depăşite, atinse, amânate, supradimensionate, mimate, vânate, axate ş.a.

„ Ce-mi lipseşte?” mă întreba cineva, pe vremea când mai aştepta răspunsuri. Poate era mai câştigat să se uite în trecut sau în sertar, ca să citească asta:

http://uzinaduzina.net/temp/bucatici/bucaticalipsa.htm

sau asta:


http://uzinaduzina.net/temp/bucatici/mareleo.htm

2 comentarii:

  1. Super tare! Imi amintesc ca ne-ati zis si noua de bucatica lipsa si de marele O, cand am vb despre camil petrescu. Apropo, am citit si Rusoaica si am inteles mai bine ce inseamna bovarism. Sal din Bucuresti, asteptam vizita promisa!

    Ina+trupa vesela

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai, da, eu tot zic de vreo 13 ani...:)

    Cred ca toti cei care citesc sunt in pericol de a suferi de bovarism, dar Ragaiac, protagonistul din romanul lui Gib Mihaescu, cauta, in satele alea de langa granita, femeia din romanele rusesti alea "mari si tari"! Pana la urma, femeile slave sunt si acum femei ideale, chiar si pt cei de 18 ani(alaltaieri am primit o foto cu Daşa Astafieva, asa, ca să inteleg mai bine :P)

    Mă gandesc acum si la Taxi,apropo de ideal: "si te vreau in toate femeile pe care cateodata le doresc/ şi te văd in toate femeile pe care am impresia ca le iubesc/ inca mai gresesc"...


    Vin, sigur la vara! :)

    RăspundețiȘtergere

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...