luni, 11 aprilie 2011

De bac

Mi-am propus de multe ori să scriu despre bac. Despre subiecte şi pregătire. Despre soluţii. Despre ce-aş face eu dacă...ar trebui să dau anul acesta bac-ul la română. Am amânat, am tot amânat până azi, când am avut o discuţie cu o mamă,o discuţie despre false şi reale probleme pe care le au elevii dintr-a XII-a. Voi scrie despre ele într-o ordine absolut întâmplătoare şi, probabil, în mai multe episoade.

1.Copiatul

Încep, totuşi cu speranţa unora. Singura. Cică, pentru a copia, ai nevoie neapărat de telefon performant, că doar n-o să copiezi din carte, ca pe vremuri. Aşa o fi, cert este însă faptul că, la teza de la a XII-a din semestrul ăsta, n-a mai fost ca de obicei (cu ce vor pe bancă)am vrut să testez şi o abilitate condamnabilă dar omniprezentă: arta de a copia. Nu zic că nu s-a copiat, nu, ar fi aiurea, însă puţini au fost care au ştiut ce să copieze (de pe net sau, sărmanii, dintr-o culegere oarecare).

2. Subiecte de teză (selectate dintre reperele pt. eseul de la Subiectul al III-lea
Pentru următoarele cerinţe n-am acceptat să mi se răspundă cu tot ce ştiu/găsesc/copiază despre...

R I 1. Redactează un text, de 20-30 de rânduri, în care să-ţi exprimi un punct de vedere argumentat despre modul în care tema şi viziunea despre lume sunt reflectate într-un text dramatic postbelic.
2. Prezintă, în 15-20 de rânduri, tema unui text aparţinând lui Nichita Stănescu, prin referire la două imagini/idei poetice.

R II. 1. Redactează un text, de 20-30 de rânduri, în care să-ţi exprimi un punct de vedere argumentat despre modul în care tema şi viziunea despre lume sunt reflectate într-un roman postbelic.
2. Prezintă, în 15-20 de rânduri, tema unui text postmodern, prin referire la două imagini/idei poetice.



3. Ajutorul


E trist să dai note de 3 la ultima teză. E şi mai trist să iei un 4, un 5 şi chiar un 6.Mai sunt 2 luni pănă la bac. Problema nu e cât ştii neapărat, ci cum spui ceea ce ştii. Şi nu e problema ta ce face celălalt, atâta timp cât tu ştii azi mai mult decât săptămâna trecută şi nici dacă cineva copiază cu mijloace performante su nu. Măcar când eşti singur cu tine, recunoaşte că eşti departe de ceea ce îţi doreşti să fii. După acest pas, cere ajutor. Ca profesor, nu poţi ajuta cu forţa, aşa cum nu poţi iubi din obligaţie.

Poi, nu-i simplu???



4 comentarii:

  1. kam greu subiectu mai ales cu poezie. O fost 10?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, a fost si 10...Partea cu greul e relativă.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce ma bucur ca v-am gasit! :)
    Pacat ca nu aveti o pagina de contact, va scriam mai mult de doua randuri. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu ma bucur intotdeauna de regasiri :) Astept noutati (?) despre tine la gmalutan@yahoo.com. Si, daca Anglia te lasa, hai pe aici!:*

    RăspundețiȘtergere

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...