sâmbătă, 10 martie 2012

Anotimp

Trecut-au şi evenimentele din ciclul "8 Martie - care ce poate / care cum poate" şi lucrurile se reaşază încet- încet la locul lor, dacă se poate spune că au avut unul... După mulţi ani, nu mi-am mai ales Baba în această zi de sărbătoare generală, ci puţin mai repede, având, să zicem, o pseudopremoniţie...

Flori. Mese încărcate cu flori. Ghivece. Buchete. Celofan. Aranjamente. Aranjamente². Aranjamente³.  Mirosuri îngrămădite şi artificiale/naturale/mixte.Închid ochii: aceeaşi senzaţie pe care o am la începuturi şi sfârşituri de an, de prezenţă a...morţii. Deschid ochii. Oamenii sunt veseli, nu, nu sunt într-o capelă.

Ies la aer. Afară găsesc primăvara. Sărbătoarea. Şi mă simt, în sfârşit, asortată: mă bucur ca de o reîntâlnire cu cineva drag (poate că şi pentru că n-am avut niciodată astenii).Cu bucuria în mine mă întorc la sărbătoarea celorlalţi şi parcă mi-e mai uşor.

E coadă în faţa sălii profesorale: florile ţipă în mâini grăbite să-şi achite sarcina. Toate la fel, indiferent de destinatar, toate la fel, ca un fel de răzbunare a ideii de uniformizare...Nu este frumos să refuzi flori, dar e  greu, câteodată, să le primeşti şi să fie identice cu ale altora.

Cum nu se gândeşte nimeni la problema asta, să zicem că e falsă. Cum nimeni nu socoteşte că, dacă ai o oră la o clasă şi primeşti 18 atenţii florale de la fiecare,  ai nevoie de o firmă de transport să ajungi acasă, trec la anormal ( după cum ştiu atenţii, definit, desigur, în raport cu generalul). Aşa că, de 8 Martie, am fost surprinsă de:

1. Următorul offline, suficient de personalizat, zic:


·  04:29
3/8
stiu ca a trecut ceva timp...da acum mia venit inspiratia pt ceea ce vroiam de mult..
·  04:32
3/8
sunteti minunata...sunteti o mama minuta. sunteti o femeie minunata. sunt doamn profesoara. a mea....vam iubit si inca ba iubesc...si mereu o sa o fac. sunteti cea mai perfecta femeie vazuta asa de pur de ochii mei. multumesc ca ati intarit sfatul mamei mele "viata e facuta din lucruri marunte"
·  04:35
3/8
sper ca sunteti fericita. vreau sa fiti zambitoare. pt ania ca are o mama misto . va iubesc si... multumesc 

2. Cartea aleasă de 10 H. Irezistibilă.
3. Absolut toate sms-urile personalizate.
4. Telefonul fostei soacre la prima oră.
5. Tăcerile. Şi cele din neştiinţă, şi cele din neputinţă.


Sunt cârcotaşă, recunosc. Dar cred în ce fac şi, nu ştiu de ce, aştept ca lumea să-mi fie oglindă. Îmi place la şcoală, pentru că meseria asta mă face să mă simt anotimp.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prea aproape

    În după-amiaza aceea am râs împreună. O dată, la intersecția de lângă școală, un șofer sau un pieton nu știa ce să facă, iar deruta ...